Het design- en communicatiehuis Keppens verzorgt voor tal van merken voor een sterk verhaal. Waarbij ook fysieke packinging een wezenlijk onderdeel is van de merkcommunicatie. Zo ook voor het koffiemerk Rombouts.
Rombouts zat met de uitdaging om een nieuwe lijn in de markt te plaatsen, namelijk de composteerbare filters. Daarbij kan de consument genieten van de sublieme smaak van hun koffie, met het voordeel dat deze overal kan gemaakt worden mits het toevoegen van heet water én de filter an sich 100% composteerbaar is. Tijdens een designproces heeft Keppens Design & Communication beroep gedaan op ons team én technologie om de verpakking nog tastbaarder te maken. Door het design in vroege fase reeds via Augmented Reality levensecht te maken slaagden ze erin elke twijfel of misinterpretatie weg te halen.
Iedere decisionmaker in dit proces kon de nieuwe verpakking reeds op originele grootte beoordelen. Waarbij ze zowel op computer een interactieve objectpresentatie hadden in 3D, maar mobiel deze in elke omgeving konden plaatsen. Zo sloeg het designteam erin om de verpakking reeds zonder enige proefdruk op een digitale en schaalbare manier aan de producent te tonen, waarbij deze eenvoudig in een winkelomgeving geplaatst kon worden.
Wens je ook aan de slag te gaan met AR tijdens je designproces of deze interactieve laag toe te voegen aan je product contacteer ons team gerust vrijblijvend.
Ideale omstandigheden: via Safari op je iPhone/iPad en via Google Chrome op je Android-toestel